Известие

Collapse
No announcement yet.

За тези, който сами си сменят горните носачи 147/156

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • За тези, който сами си сменят горните носачи 147/156

    Смяната на горен носач, или само на тампоните му е понякога доста пипкава работа за да си го прави сам човек, махат се една сюрия неща, развиват се много скапани и ръждиви болтчета и гайки, оставяме настрана факта че всяко развиване и навиване на гайката на биалетката си е чист хазарт дали няма да е за последно, и дали следващия път изобщо ще се развие......
    Има няколко начина за сваляне на горния носач, като най - лесния е ако имате полиуретанови тампони на долния носач, и може да си го наклоните максимално надолу за да падне и амортисьора с шенкела надолу, и да се извади лапата на която е хванат горния носач.
    Ако тампоните на долния са стандартни тва пак може да стане, но лично аз не бих го правил.....тогава се маха и амортисьора от вилицата, а болта там е много пипкав и капризен ако е ръждив, често се прибягва и до флекса......
    Начинът да НЕ МАХАТЕ всичко това е следният........
    Когато сваляте по една или друга причина горния си носач, при монтажа му обратно на колата просто трябва да вкарате дългия болт наобратно - резбата му да е от към калника, а не от към пружината.......след това единственото което трябва да направите за да си свалите пак горния носач е да си свалите подкалника, и да отвиете с два ключа 17 гайката на болта и той излиза към калника, и горния носач е вече свободен.......естествено трябва и да се осбоводи шарнира от шенкела, но чисто теоретично ако сте малко по мързеливи или нямате скоба за шарнири и не ви се буха с чука да го извадите може да го извъртите дори и шарнира да е на шенкела все още - дори и така е възможно да се сменят тампоните, но лично аз бих предпочел да го откача......
    Снимките с обяснения по надолу........

    Eдинствения проблем при тоя вариант е ако болта е твърде дълъг и опира в пружината......това в момента което виждате не опира в пружината при пусната кола, нито е опирал.......спортни пружини съм, Апекси.......


    Така изглежда мястото без подкалника......болта се вкарва наобратно, така както е на снимката - резбата и гайката към пружината, главата му към калника - при развиване болта излиза надясно на снимката, т.е отново към калника, където има 2 педи място.......


    Единствено малкото по тъмно болтче което виси над болта на горния носач, може да попречи на шайбата да излезе с болта, но това не е проблем, вади се първо болта, и шайбата след това се маха без проблем, при монтажа е същото.......



    Тва е цялата философия, имаме свален горен носач, а на теория сме развили само 2 гайки от окачването.......



    При положение че подкалника се държи от няколко видийки, който се махат с една отверка за не повече от 3-4 минути, и човек си спестява откачането на амортисьор, вилица, биалетка, лапа на носача, болт на амортисьора и прочее, мисля си че тва е доста лесен вариант за хора който сами си правят нещата по колата......
    Най - важното в случая - да се остави такава дължина на болта на носача, че той да не опира в пружината - за всеки случай изпилих пъпката в края на болта, по която така или иначе няма резба.......
    Може да видите ориентировъчно от снимките по горе, каква дължина на болта откъм пружината не би опирала - в тоя случай дори са ми останали 4-5 витки от резбата, което значи че ако на вас болта ви опира в пружината, или просто искате да сте сигурни че няма да има проблем, може да регулирате мястото с шайба, която да се сложи от другия край на болта, откъм главата му, което ще скъси мястото от другата страна и нещата ще са ОК.......отдясно на колата, в горната част на десния калник се намира кутийката през която минава вентилацията на бензиновия резервоар, но тя не е проблем да се махне с ключе 10.......
    Надявам се да съм бил полезен, и ясен.......
    Last edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 19:19.
    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

  • #2
    Чудесна информациа,аз всеки път се заричам,като сменям нещо по предница да опитам тоя вариант,ма все не остава време за игра.Сега вече е ясно ,че 100% е осъществимо,въпреки че някъде из форума,някой казваше за тоя метод,но до сега без снимков материал.Евала ,колега,за желанието и ентусиазма
    Сега ми предстои смяна на тампоните на предните амортисьори и точно така ще монтирам болта на носачите
    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

    Comment


    • #3
      Мда, като имам удобен случай ще направя и малко снимки с обяснения за смяната на тампоните на задните шенкели, макар че малко биха се хванали да си го правят сами, но все пак е добре да го има като инфо, там болта също е сложен някак никак си, и изглежда невъзможно да мине човек без да свали или шенкела, или ламаринения предпазител на диска, като е спорно дали датчика на АБС ще излезе, и прочее разправии......
      "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
      F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

      Comment


      • #4
        Даааа, правилно и аз всеки път се заричах да го сложа така...........
        Последния път когато сложих гресьорките обърнах болтовете на обратно.
        Нищо не съм пилил нищо не опира.........
        Просто болта не сочи към пружината, а може би някак си покрай нея минава.......
        sigpic
        Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
        156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
        147 JTDm 140-Малката манекенка
        GT- JTDm 150

        Comment


        • #5
          Много полезна информация, скоро ще ми се налага да сменям тампоните и ще го имам впредвид това.
          Tipo 1.4 EX, 156 2.0 Selespeed-EX, 156 2.4 JTD 6-speed 01' EX, , 166 2.4JTD remaped 00', Vectra C 1.9CDTI remaped 06'EX,Mercedes E 220 CDI Avantgarde 00'EX, BMW 525 D 02'EX, 147 1.9JTD

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
            Мда, като имам удобен случай ще направя и малко снимки с обяснения за смяната на тампоните на задните шенкели, макар че малко биха се хванали да си го правят сами, но все пак е добре да го има като инфо, там болта също е сложен някак никак си, и изглежда невъзможно да мине човек без да свали или шенкела, или ламаринения предпазител на диска, като е спорно дали датчика на АБС ще излезе, и прочее разправии......
            Мдаа...аз като си сменях и 6-те щанги отзад +втулките на шенкелите,се наложи всичко да се свали...но като за пръв път,всичко се получи идеално Ако пък има и по-лесни начини,ще е добре да се знаят
            156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
            147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
            159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

            Comment


            • #7
              Тампоните на шенкелите отзад не знам как ги сменяте на място. Аз без 10-тонната преса не видях как ще се избие втулката от шенкела. На на 8-тона чак тогава изпука при мен и тръгна да излиза.
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • #8
                Пред секача,всичко се предаваСлед това набиването на менгеме и такаСамо,че аз всичко бях свалил долу.......
                156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                  Тампоните на шенкелите отзад не знам как ги сменяте на място. Аз без 10-тонната преса не видях как ще се избие втулката от шенкела. На на 8-тона чак тогава изпука при мен и тръгна да излиза.
                  Миииии с един болт, една гайка, няколко шайби и подходящите камъни от гедорето..........
                  Ма така сега кат го написа ма вкара в размисъл........
                  Дали не съм имал късмет!!!!!!!!!
                  Другия път ще си купя по-як болт, за всеки случай....
                  sigpic
                  Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                  156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                  147 JTDm 140-Малката манекенка
                  GT- JTDm 150

                  Comment


                  • #10
                    След като ми обявиха цена от 80лв за смяна на горни носачи ме осени една гениална идея, намирам два болта за носачите, вадя шлайфа и за 1минута резвам старите , за 5минути слагам новите носачи и болтовете на обратно, като следващта смяна просто трябва да ги развия.
                    Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

                    Comment


                    • #11
                      Миналият петък си смених горните носачи сам на канала за около 1 час и половина, а никога преди това не бях сменял такива! Само, че ги сменях по-трудният начин, като откачах амортисьора и носача излизаше със цялата стойка, но ако бях видял тая тема по-рано, щях по-тоя начин да ги сменя. Сега ще сменям и биалетките, че ми причукват и от към ходовата част съм пушка!
                      Last edited by grenlould; d.m.y г., 03:24.


                      Comment


                      • #12
                        Какво мислите за тези комплекти носачи АТЕС, немски били и с гаранция

                        Comment


                        • #13
                          Минали са покрай Германия, и покрай гаранция!
                          Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

                          Comment


                          • #14
                            Има доста писано за тези Atec може да провериш в търсачката. Има и доволни има и не такива. Успех
                            Алфа Ромео 156 1.6 (120 hp) Старата генерация

                            Comment


                            • #15
                              Мерси но засега ще се въздържа, ще заложа на проверени марки без гаранция

                              Comment

                              Working...
                              X